پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

شورای برنامه ریزی یا شورای فدراسیون بسکتبال؟ | والیبال منظم، بسکتبال نامنظم!

  • کد خبر: ۴۰۴۸۵
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
شورای برنامه ریزی یا شورای فدراسیون بسکتبال؟ | والیبال منظم، بسکتبال نامنظم!
در حالیکه وضعیت برگزاری لیگ برتر بسکتبال مشخص نیست و هنوز باشگاه‌ها بلاتکلیف هستند ستاد مقابله با کرونا در ورزش با کلیات برگزاری لیگ‌های سال ۹۹ والیبال به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده، موافقت کرد و این رقابت‌ها در تاریخ مقرر یعنی ۱۹ شهریورماه استارت خواهد خورد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، در حالیکه در بسکتبال اتفاق خاصی غیر از اعلام دو تاریخ شروع رقابت‌ها و نقل و انتقالات، رخ نداده است فدراسیون والیبال تمام کار‌های لازم برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و حتی دسته یک را انجام داده و قرار است این رقابت‌ها در تاریخ ۱۹ شهریور استارت بخورد.
والیبالی‌ها نه تنها تاریخ رقابت‌ها بلکه تعداد تیم‌ها و حتی قرعه کشی لیگ برتر را هم انجام داده اند و الان تیم‌ها هم نه تنها بسته شده بلکه در حال برگزاری تورنمنت‌های چهار جانبه در استان‌های مختلف کشور هستند. اما در بسکتبال چه خبر است؟ مسئولان فدراسیون قصد دارند جلسه‌ای را با حضور مسئولان تیم‌ها برگزار کنند تا تازه به یک جمع بندی برسند، این یعنی هنوز معلوم نیست می‌خواهند رقابت‌ها را به چه شکلی برگزار کنند! متمرکز یا رفت و برگشت؟ کسی نمی‌داند آیا مسئولان فدراسیون بسکتبال طرح برگزاری رقابت‌ها را برای ستاد مقابله با کرونا در ورزش فرستاده اند یا خیر؟ قاعدتا نباید فرستاده باشند، چون هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده و جلسه‌ای هم با حضور باشگاه‌ها برگزار نشده است! این درحالی است که دبیر فدراسیون والیبال امروز اعلام کرده که ستاد مقابله با کرونا در ورزش، موافقت ضمنی خود را با کلیات برگزاری لیگ‌های سال ۹۹ والیبال به شرط رعایت پروتکل‌ها، اعلام کرده و رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک مردان و بانوان والیبال بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده، آغاز و پیگیری می‌شود.
اما ۵۰ روز مانده به برگزاری لیگ برتر بسکتبال هنوز کسی نمی‌داند قرار است این رقابت‌ها با چند تیم و به چه نوعی برگزار شود! حضور تیم‌های قدیمی و مطرحی همچون پتروشیمی بندرامام و شهر داری گرگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این طور که شنیده می‌شود باید قید حضور این تیم‌ها را در لیگ امسال بزنیم، اما از باقی تیم‌ها به غیر از نفت و ذوب آهن هم خبر چندانی نیست و باشگاه‌ها هنوز شروع به یارگیری هم نکرده اند.
گویا قرار است بعد از دهه اول محرم نشست هماهنگی لیگ برتر برگزار شود. رئیس فدراسیون در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده در این نشست درباره چگونگی برگزاری رقابت‌ها تصمیم گیری خواهد شد. طباطبایی گفته است: «بعد از دهه اول محرم نشست هماهنگی لیگ برتر را با حضور مدیران باشگاه‌های متقاضی یا نماینده آن‌ها برگزار می‌کنیم. در همین نشست در مورد چگونگی آغاز و پیگیری رقابت‌ها و گروه بندی تیم‌ها تصمیم گیری نهایی اتخاذ می‌شود. باید این احتمالات در نظر گرفته شود که در صورت بروز هر عامل بازدارنده - از حیث کرونا- چگونه رقابت‌ها را دنبال کنیم که بتوانیم پرونده آن را به موقع ببندیم..»
طباطبایی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره وضعیت دو تیم شهردار گرگان و پتروشیمی گفته است: «پیگیری‌ها در مورد این دو تیم و تلاش برای مذاکره به اندازه کافی انجام شده است. با مسئولان شهرداری گرگان صحبت‌هایی داشته ایم، اما هنوز اقدامی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است. در مورد پتروشیمی، اما هیچ یک از تماس‌های ما به نتیجه نرسیده چراکه مسئولان این تیم اصلا پاسخگوی تماس‌های فدراسیون نبوده اند و به همین دلیل نتوانسته ایم صحبتی با آن‌ها داشته باشیم. با درخواست فدراسیون، استاندار و رئیس هیات استان هم پیگیر موضوع هستند، اما فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.»
اینکه چطور می‌شود یک تیم به تماس‌های فدراسیون پاسخ ندهد خود جای پرسش دارد! اینکه رئیس فدراسیون در تلاش است با مسئولان یک باشگاه ارتباط برقرار کند تا درباره چرایی منحل شدن تیم شان با آن‌ها صحبت و مذاکره کند، اما موفق نمی‌شود و حتی یک نفر از آن باشگاه حاضر به پاسخ دادن به فدراسیون و رئیس آن نیست جای بسی تعجب دارد! اصولا روسای فدراسیون‌ها از قدرتی برخوردارند و همیشه شنیده ایم این باشگاه‌ها هستند که دنبال روسای فدراسیون‌ها می‌گردند تا با آن‌ها جلسه بگذارند یا تماسی برقرار کنند، اما موفق نمی‌شوند، حالا، اما در بسکتبال برعکس آن رخ داده و این هم از عجایب بسکتبال ماست که مسئولان یک تیم جوابگوی رئیس فدراسیون نیستند!
طباطبایی گفته است: «آئین نامه این فصل مسابقات که در شورای برنامه ریزی فدراسیون تدوین شده بود برای باشگاه‌ها ارسال شده است تا مسئولان مربوطه در جریان آئین نامه قرار گرفته و نظرات پیشنهادی خود را هم به فدراسیون اعلام کنند. این نظرات در نشست هماهنگی لیگ برتر بررسی می‌شوند.».
اما شورای برنامه ریزی فدراسیون را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟
رئیس فدراسیون (رئیس شورا)، دبیر کل فدراسیون (نایب رئیس شورا)، مسئول کمیته داوران و مسابقات (دبیر شورا)، نائب رئیس بانوان، نائب رئیس آقایان، مدیر تیم‎های ملی، مسئول دپارتمان مسابقات، مسئول دپارتمان داوران آقایان، مسئول دپارتمان داوران و مسابقات بانوان، مسئول دپارتمان مربیان، مسئول کمیته انضباطی، نماینده باشگاه‌ها (دو مدیرعامل باشگاه‌های مقام اول لیگ برتر و لیگ یک)، نماینده بازیکنان (دو بازیکن زن و مرد تیم ملی بزرگسالان با نظر ریاست فدراسیون)، نماینده هیئت‌های استانی (دو رئیس هیئت‌های بالاترین رتبه در لیگ برتر و لیگ یک)، کارشناس خبره (دو نفر با انتخاب رئیس فدراسیون) ونماینده مربیان (دو سرمربی وقت تیم ملی بزرگسالان آقایان و بانوان) اعضای شورای برنامه ریزی فدراسون را تشکیل می‌دهند یعنی می‌توان گفت تمام کسانی که در فدراسیون بسکتبال سمت‌های مهم دارند عضو این شورا شده اند.
رئیس فدراسیون بعلاوه ۱۱ نفر از عوامل فدراسیون در این شورا هستند، ۴ نفری هم که از بیرون می‌آیند باز با با نظر رئیس فدراسیون انتخاب می‌شوند که مشخص است در نهایت نتایجی که از این شورا بیرون می‌آید باب میل چه کسی خواهد بود!‌ ای کاش حداقل اسم شورا را بر روی آن نمی‌گذاشتند یا بهتر بود "شورای فدراسیون بسکتبال" می گفتند! با این اوصاف به باشگاه‌ها باید حق داد که به این شورا و اعضای تشکیل دهنده آن نقد داشته باشند.
خلاصه آنکه اوضاع لیگ برتر بسکتبال هر سال بدتر از سال گذشته می‌شود، امسال که نور علی نور خواهد شد. تیم‌هایی که برای قهرمانی بسته می‌شدند در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارند، در عوض چند تیم از دسته یک می‌آیند که مشخص نیست اصلا در حد لیگ برتر هستند یا خیر! امکانات آن‌ها معلوم نیست در چه حدی است و باید از الان منتظر اعتراض باشگاه‌ها و در آمدن صدای آن‌ها باشیم. از طرف دیگر نحوه برگزاری رقابت‌ها با سال‌های دیگر فرق می‌کند و تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. حضور بازیکنان خارجی در لیگ مشخص نیست و به نظر می‌رسد با بالا رفتن قیمت دلار، باشگاه‌ها توانایی گرفتن بازیکن خارجی نداشته باشند، اگر هم بگیرند احتمالا به کیفیت بازیکنان سال‌های قبل نخواهند بود.
به هر حال امیدواریم در نهایت این لیگ به خیر و خوشی تمام شود و مثل سال گذشته حرف و حدیث نداشته باشد و باعث نارضایتی باشگاه‌ها و کنار کشیدن آن‌ها از رقابت‌ها نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->